måndag 28 februari 2022

Benny i Lomma klipper till våren

 

På bilden ser det ut som vårsolen kammar Bennys hår. Försöker till och med få till en bena. Närmare än så kan i alla fall inte Benny komma vårsolens glans. 
Jag blev trött in till döden på de ständiga krigsrapporterna som maldes fram i TV. 
Jag fick nog. 
En stund i alla fall. 
Bestämde mig för ge mig ut och hitta våren. 
Lufta mig. 
Solen fanns där. 
Skarp som ett knivblad som den är så här års. Ingen vind men kylan bet sig envist kvar i skinnet. 
Och där, mina vänner, stod självaste våren i form av grannen Benny. 
”Ansar buskarna, så de får lite vårkänslor” sa Benny och visst skrattade vi till. 
Svårare än så var det alltså inte finna våren den 28 februari i Lomma. 
Glöm inte. 
Våren. 
Benny var namnet. 
Svårare än så var det inte. 
Fast var tog den vägen nu?

 

Inga kommentarer: