måndag 14 februari 2022

Får Frida Karlsson köra tremilen? Norska skidstjärnan kollapsade-får åka hem

 

Efter kollapsat i målfållan får nu Ingrid Landmark Tandrevold åka hem. Till Verdens Gang säger hon: 
”Hjertet mitt er knust(krossat)." 
De norska läkarna sätter stopp efter söndagens OS-jaktstart i skidskytte. Den norska skidstjärnan kollapsade och fick bäras ut. 
Det blev för mycket. 
Hennes hälsa prioriteras före vidare OS-deltagande. Hon har tidigare haft hjärtflimmer. 
Jag kommer genast tänka på vår egen Frida Karlsson som kollapsat efter målgång i sina samtliga tre lopp i OS. Helt borta från den här världen. 
”Efter tre kollapser tror jag inte jag hade ställt mig på start i en tremil. Frida borde åka hem,” säger också Therese Johaug. 
Det är naturligtvis inget uttalande som Frida Karlsson kan ställa upp på. Hon är helt på det klara med att köra söndagens 30 km. 
Helt galet, naturligtvis. 
Johaug har helt rätt. 
Frida Karlsson borde få åka hem och vila upp sig. Varför tiger den svenska landslagsläkaren? 
Orkar vi tittare med fler otäcka scener med Frida Karlsson? Nej, bespara oss från det. 
I stafetten klappade hon samman efter endast 5 km. Hur ska det då sluta efter 30 km på söndag? 
Bevara mig väl. 
Bilder vi inte vill se igen. 
FOTNOT: Ha en bra dag på Alla Hjärtans Dag. Var rädd om er.

 

Inga kommentarer: