torsdag 17 februari 2022

Ber om ursäkt: Jag sov när Sandra säkrade sjunde OS-guldet

Jag vet inte hur det gick till. Min närmarkering av OS i Kina fick sig en törn. 
När Sandra Näslund överlägset i morse vann sitt guld i skicross sov jag. 
Jag måste be om ursäkt, Sandra. 
Det var aldrig meningen. 
Ögonlocken for igen som två dammluckor. 
Visst kan jag under dagen se ditt guldrace i repris, men det är inte alls samma sak som se en sportslig upplevelse direkt. Sport är färskvara. Ska helst upplevas direkt. Bildas snabbt mossa över härligheten. 
Vem minns för övrigt att Agnes Knochenhauer ingick i det svenska damlaget i curling som tog OS-guld 2018? Hon kan även vara på väg mot ett nytt guld 2022. 
Inte nog med allt detta. 
Min morgontidning, Sydsvenskan, levererade trasiga nyheter i morse. 
Heja Sandra! 
Du håller i alla fall samman.
Rena stålkvinnan.
Klart bättre än papper.
Frid över nejden.

 


 

Inga kommentarer: