tisdag 15 februari 2022

Min test tvärdog-Nils van der Poels fakirprogram för OS-guld

 

Det här är ett unikt träningsdokument som kan laddas ner helt gratis. Ett par hundra tusen har redan gjort det. Skridskofantomen, Nils van der Poel, hade kunnat bli rik på kuppen. 
Trollhättebon med två OS-guld i skridsko bryr sig inte. I stället var det den nederländske konkurrenten Patrick Roest som fick det först dokumentet av Nils personligen. 
Flott må jag då säga. 
Så jag gjorde som alla andra drömmande medborgare. Laddade ner dokumentet. 
Såg mig själv stå överst på pallen vid nästa vinter-OS i Milano Cortina 2026. Det var i Cortina som Sigge Ericsson tog sitt OS-guld på 10 000 meter för 66 år sedan. 
Ni förstår själva. 
Hur tjusigt hade inte det varit? 
Andra sidan är det samma år som jag fyller mäktiga 80 år. Snacka om ge sig ut på hal is. 
Om inte annat kunde jag genast konstatera efter den första genomläsningen av Poels 62-sidiga träningsdokument, att jag fick blankis i ögonen. 
Vem fan vill bli fakir när man drar sin sista suck här i livet? Inte jag, i alla fall. 
Nu väntar jag på alla yngre krafter som laddat ner Poels fakirprogram. Det kan bli trångt med svenskar på prispallen om fyra år. 
Om inte annat så blir det i alla fall trångt om saligheten bland alla fakirer på Kiviks Marknad. 
Den klassiska fakiren, Kjell Swing, hade blivit förvånad. FOTNOT. Det är jag som lagt in en fartbild av Nils van der Poel i vinjetten.

 

Inga kommentarer: