torsdag 12 december 2019

Punktering inför årets sista match med MFF

Ja, precis så upplever jag det. 
Det är som jag fått punktering inför årets sista match med MFF, i bortamöte mot FC Köpenhamn på Parken i kväll. 
Det kändes som säsongen tog slut i årets sista hemmamatch mot Dynamo Kiev. Markus Rosenbergs förtrollande avsked, hör hemma i sagans värld. Kommer knappast att upprepas. Redan där punkterades årets fotbollssäsong. 
Det är liksom över för i år. 
I går-onsdag-kom också Expressen med nyheten, om att MFF:s tränare, Rösler, köps ut inför säsongen 2020. 
Känslan av pyspunka infann sig som en pisksnärt. Det var inte alls kul längre. Trots jag inte var direkt överraskad. 
Då spädde morgonens nyheter på med nya attentat mot Zlatans staty. 
Nog nu! 
Samtidigt skänker jag en tanke över, att det är skönt att allsvenskan är slut. TV4, cmore med flera kanaler nedsläckta. 
Tomt i rutan. 
Det är här jag häckat under hela den allsvenska säsongen. 
Tänk tanken, ja, ni förstår vad jag menar. 
Snacka om punktering.

Inga kommentarer: