måndag 16 december 2019

Julköket i SVT-årets roligaste matprogram

När man blir gammal, blir man barn på nytt. Det känner vi alla till. Grejen för min egen del, är att jag alltid skrattat åt en tårta i ansiktet. 
Därför skrattar jag gott åt Erik Ekstrand, och Markus Granseth som lagar julmat direkt efter lucköppningen i SVT:s Julkalendern. 
En ny urspårad ”rätt” varje dag. 
Allt är så vansinnigt som tänkas kan. 
Tokroligt till tusen. 
Barnet i mig vaknar åt allt slaskande i TV-rutan. Jag skrattar gott åt galenskapen. Det bästa, är att Erik och Markus själva tycker det är vansinnigt roligt, få kladda ner sig till Charlie Chaplin nivå. 
Julköket kommer bli en TV-klassiker. 
I det här avsnittet från den 15 december lagas det havregrynsgröt. Tokigare än så här, kan inte ett julkök bli. 
Det är allt härligt, få bli barn på nytt. 
Tack, Erik och Markus, för ni räddade min julmat.

Inga kommentarer: