tisdag 17 september 2019

Rolle-75 år-kör motorcykel till Tibet-var är han?

Ni som följt bloggen under åren, minns säkert bloggens egen äventyrare, Rolle af Trollhättan. Det har blivit en hel del. 
Minns när han som pensionär liftande tog sig fram i Afrika. Ofta har Rolle kört motorcykel. Både här och där i världen. 
Inte minst på Mount Everest trånga farliga s k vägar. Hala som korvskinn mellan stup på några tusen meter. 
Det är minst sagt ett vågstycke av rang. 
För en tid sedan gav han sig iväg igen. Nu skulle han köra motorcykel mellan Kathmandu (Nepal)-Lhasa (Tibet). 
Och tillbaka. 
En sträcka på några hundra mil, men med vägavsnitt så högt som över 5000 meter. Inget under 3700 meter. Bara en sådan sak.
”Hej”, sa han till mig. 
”Nu drar jag. Flyger in till Kathmandu. Sedan börjar äventyret.” 
Sedan dess har jag inte hört ett jota. 
Självklart är både jag och hustrun oroliga. 
Hur ska det här sluta? 
Människan är ändå 75 år gammal.
Tala om pigg pensionär.
Bilderna jag publicerar är från en tidigare tur till Mount Everest, världens högsta berg. Ja, du milde min tid.
Vi får hålla alla tummar och tår. 

Inga kommentarer: