söndag 22 september 2019

Staffan Tapper till attack mot Henok Goitom i AIK

Blogginlägget som skakade om ordmatchen mellan MFF-AIK. I veckan skrev jag om när TV5:s expertkommentator, Henok Goitom, på sitt vis sågande MFF:s framtida satsning på egna ungdomar. 
”Det håller inte om laget ska ta nästa steg i den Europeiska toppfotbollen.” 
Och så broderade Goitom om att yngre och bättre talanger från tidigare Jugoslavien måste köpas in. 
Kvp:s eminente sportreporter, Jan Peter Andersson, hakade på med en uppföljning som det ryker om. 
Jan Peter lät den tidigare storspelaren i MFF, Staffan Tapper, gå loss på Henok Goitom utspel. ”Tänk om Markus Rosenberg skulle vara expertkommentator och sågat AIK. Vilket liv det blivit,” sa Staffan Tapper, bland annat. 
Jag skrattade gott när jag läste Tappers sågning av AIK-Goitom. Nåde den som vågar kritisera MFF. 
Så har det alltid varit. 
Den som började styra upp det var MFF:s legendariske ledare Eric Persson. En gång i tiden åt reportrarna direkt från Eriks hand. 
All kritik mot klubben såg Eric som skjutas bakifrån. Det gick inte för sig alls. Den reporter som avvek, var icke välkommen in i MFF-familjen. Alla bugade och bockade inför hövding Persson. Precis så var det. 
Det där sitter kvar i klubbväggarna än i denna dag. Staffan Tapper är ett lysande exempel på det. 
Här nedanför starten av mitt blogginlägg som drog igång hela ruljansen. Jag visste det var som svära i kyrkan.
Tyvärr fegade webbsidan, Alla vi som älskar MFF, på Facebook ur. De vågade inte publicera mitt blogginlägg. 
Bilden längst ner, avslut, med Markus Rosenberg som hyschar från deras Facebook-sida, säger en hel del, faktiskt.
Ja, så måste MFF slå Elfsborg borta i Borås i kväll. Absolut nödvändigt. Basta!

Inga kommentarer: