måndag 16 september 2019

Lena PH på toa i sin sommarhit-jag rasar samman

Egentligen är det en skitsak, men ändå. Lena Philipsson har äntligen fått en ny hitlåt med låten, ”Maria Magdalena”. 
Jag gillar låten skarpt. 
Den tar mig med fart snart 60 år tillbaka i livet. Det var då Costa Del Sol öppnade upp den spanska solkusten för oss svenska ungdomar. 
Allting som var förbjudet för oss ungdomar i Sverige, blev fritt fram med hålligång i solen. Gärna natten lång. 
Vi lärde oss dricka cuba libre. 
Glas fyllda med rom samt lite cola på toppen. Den billigaste groggen-vi sa grogg, inte drink-drack jag i Malaga för 75 öre (!). 
Snacka om att bli på röken. 
Vi spanade in vackra spanjorskor. Musiken var som Lena PH:s, ”Maria Magdalena”. Ack du saliga tid. 
Därför tindrar mina ögon extra, varje gång jag hör låten. 
För fylla på glädjen gick jag in på Youtube, för se hennes officiella video till låten. Det var då allting sprack. 
Lena PH ligger i sin säng. 
Lena PH borstar tänderna. 
Lena PH dricker kaffe i köket. 
Lena PH provar skor i en skoaffär. 
Lena PH handlar med en kundvagn i en butik. 
Värst av allt. 
Lena PH sitter på muggen-se bilden här ovanför. 
Ursäkta, men vilken skitvideo.
Billigt mög.
Denna läckra 53-åring med en härlig låt rasar samman. 
Jag fick ångest. 
Det var plötsligt inte Costa Del Sol, utan mer en rivningskåk på söder. 
Ack ja, du flydda ungdom.

Inga kommentarer: