måndag 4 februari 2019

Tips från coachen: undvik Putin och slå inte skenbenet

Frågan är vilket som är värst: Vladimir Vladimirovitj Putin eller slå i skenbenet, om än aldrig så litet. 
I kvällens dokumentär, Putins vittnen i SVT, klär den ukrainske filmaren, Vitaly Mansky, av Putin in på bara skenbenet. 
Och det gör ont. 
Hela hans mänskliga organisation inför valet 2000, har gått över till oppositionen eller är döda. Ja, förutom då knähunden, Medvedev. 
Dokumentären släpptes redan igår på SVT Play. 
Jag högg direkt. För skapa lindring åt mitt svårt värkande skenben som jag skadade för drygt en vecka sedan. 
De duktiga sköterskorna på Lomma Vårdcentral, lägger nu om benet ett par gånger i veckan. Läkaren vill inte skära. Kroppen ska själv ta hand om skadan, vilket kan vara helt rätt. Däremot behöver inte Putin någon omvårdnad av sitt skenben. Något hans medhjälpare inför det ryska valet år 2000, är i stort behov av. 
Efter valet, vill säga. 
I dokumentären avslöjar Boris Jeltsin, hur han handplockat Putin som sin efterträdare. Något han kommer ångra. 
Putin startar direkt med att återinföra Sovjetunionens klassiska nationalsång. ”Rödaktig”, konstaterar Jeltsin surmulet. 
Tips från coachen: se dokumentären, så tar jag hand om mitt förbannade skenben.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vi som tror sig vara Dina vänner i permobiler på torget - tänkte på Dig i samband med laguttagning i fotboll. De går tydligen ite. Krya på Dig så vi kan träffas igen på sdamma plats.
Hälssningar
Jan W