lördag 23 februari 2019

Förlåt en yngling-tjuvkikat på kvällens Mello

Det finns stunder här i livet, då jag blir som ett litet nyfiket barn (för många stunder, enligt hustrun). 
Så är det med Melodifestivalen. 
Bidragen. 
Hur funkar de deltagande låtarna? 
Artisterna? 
Vilken är bäst? 
Sämst? 
För få svar på mina frågor, måste jag vänta hela lördagen lång. Det klarar jag inte av. Måste bara få veta. 
Det får bli nyckelhålet, med 30 sekunder av varje låt och artist på SVT Play. Det ger naturligtvis långt från hela bilden. 
För mig räcker det länge och väl. 
Så här är min lista: 
Ann-Louise Hanson med Kärleken finns kvar. Jo, min kärlek finns kvar efter låten. Till Ann-Louise som bär sin ålder som jag. 
Med heder. 
Bishara-On My One. Barnröst. 
Arvingarna-I Do. Går vidare. Fina röster. Bra låt. 
Lisa Ajax-Torn. Kvar i Idol. Borde stanna där. 
Anton Hagman-Känner dig. Jag känner inte honom.
Pagan Fury-Stormbringer. Kvällens fågelskrämma. 
Vinnare. John Lundvik. 
Svårare än så var det inte. 
Det är bra med nyckelhål. 
Nu kan jag gå på bio i stället.

Inga kommentarer: