onsdag 24 oktober 2018

Gott folk-det här är Algots Mode i Lomma:

Livet har sina överraskningar. 
Efter vissa om och men, fick jag tag på ägaren till Algots Mode, klädbutiken som ska öppna i Lomma hamn. 
Algot visade sig vara Emelie, 35 år. 
Paff blev jag. 
Förvånad blev Algot, förlåt, Emelie som visade sig vara en glad och positiv tjej. Hon drog sin bakgrund. 
”Vi har bott i fantastiska Lomma i 4,5 år. Kommer från Borås, där jag drev en inredningsbutik. Min sambo, Fredrik, fick jobb som handlare på ICA-Maxi i Malmö. Vi har tre små barn, så det var bara till att flytta. Vi bosatte oss i Lomma. Något som vi aldrig ångrat,” berättar Emelie för mig. 
Snart nog upptäckte hon, att det saknades en herrmodebutik i byn. 
”Varför inte satsa,” fortsätter hon som kommer från knallestaden Borås. 
Nu är planerna slå upp portarna mitt emot Fiskboden i början av december. Precis när vi alla strålar i adventsljusens sken. 
Sortimentet blir brett-från strumpor, kalsonger, skjortor till kostymer. 
Namnet då? 
Algots Mode. 
Visst fanns berömda Algots i Borås, en gång i tiden, men ändå. 
Parets ena barn heter faktiskt Algot och är 5 år. Därav namnet. 
Fiffigt måste jag få säga. 
Det ska bli spännande få följa Algots utveckling.
Kör hårt, Emelie. 

Inga kommentarer: