måndag 22 oktober 2018

Den stora kalsongresan

Så har det då äntligen blivit målgång i Lomma för mina kalsonger. 
Jag har tidigare berättat om mitt köptest hos det kinesiska e-handelsbolaget, Wish. Inget märkligt kan tyckas. 
Väldigt många svenskar har upptäck att det är, ”sååå...billigt”. Jag valde ett paket med fyra kalsonger för 122 kronor med frakt och allt. 
Det kändes som en lagom test. 
Dessutom billigt. 
Sedan gick jag in i väntans tider. Kunde för mitt inre se hur mina kalsonger for som en egen planet över jordklotet. 
Det är rätt så långt mellan Lomma-Kina, cirkus 1000 mil, om man utjämnar uppåt. Vilket jag har en förtjusning att göra. En yrkesskada från mitt liv som journalist. 
Veckorna gick. 
Jag var på väg ge upp mina kalsingar. 
Förmodligen störtat i Kazakstan. 
Så plötsligt dök mina kalsonger upp. 
Bara så där. 
Hux flux. 
Från ingenstans, kändes det som kom ett par kalsonger. 
Inget paket med fyra par. 
Bara ett (1).
Något hade gått fel. 
Jag eller möjligen en underbetald kines i Shenzhen pickat fel (förlåt, Kinesiska ambassaden i Stockholm). 
Ett par kalsonger kostade mig alltså 122 kronor. Kunde lika så bra köpt detta ädla klädesplagg på Coop. 
Fast det bästa av allt: resan, gott folk. 
Snacka om kalsongresa. 
Över, möjligen mer, halva jordklotet 
Jag blir alldeles matt, när jag tänker på det.
Då är inte 122 riksdaler mycket att klaga på.
För små var de också.
Säg Algots-det räcker.

Inga kommentarer: