lördag 20 oktober 2018

Kulturkrocken! Lomma-Malmö FF

Idag sjungs, spelas, se och lyssna, för fulla muggar i Lomma. Höstens stora Kulturfest i Lomma med ett digert och spännande program brakar rakt in i en annan kulturfest: den viktiga och helt avgörande allsvenska matchen mellan MFF-Hammarby. 
Kulturfesterna skiljer sig på en viktig punkt. 
Publiktillströmningen. 
MFF kan skryta med ett utsålt Stadion, 20 000 och mer därtill. Något Lomma endast kan drömma om. 
Kulturfestens organisatörer, Lomma kommunen bland annat, bjuds upp till en nästan omöjlig kamp om gunsten. Sliter sitt hår. 
Det sämsta av allt.
 Den allsvenska matchen i fotboll spelas för ovanlighetens skull redan klockan 13.00, idag lördag.
 Sämre tid för Lommas kulturfest kan inte tänkas. Det är så att säga mitt i hela bakverket. Sicken otur, kan tyckas. 
På Lomma bibliotek kl. 14.00, ska min son som en av två inbjudna författare, prata om att skratta, roliga minnen m. m. 
Detta givetvis precis när andra halvlek börjar i Malmö. 
Tala om kulturkrock. 
För Johan som är ljusblå i hjärtat blir det en tuff utmaning om publiken. Johans årskort till MFF går därför idag till ett av mina barnbarn. 
Johan Rockbäck-Malmö FF. 
Smaka på den. 
Lycka till MFF OCH Johan, naturligtvis. 
Jag håller på Johan. 
Fattas bara annat.
Det är för fan min son, så kom och lyssna på honom. 

Inga kommentarer: