tisdag 16 oktober 2018

Ebba Busch Thor-redan 2010 sällskapslekar i Lomma

Cricket anses vara världens tråkigaste sport att titta på. Reglerna helt obegripliga. En match kan hålla på nästan hur länge som helst. 
För tillfället upplever vi en form av cricket i svensk politik. Reglerna helt obegripliga. Den politiska fighten om maken, har snart trummat på i tre veckor. 
Cricket när det är som tristast. 
Därför hoppade jag till i TV-soffan, när KD:s partiledare, Ebba BT, drog in sällskapslekare i sin presskonferens. 
Den pågående politiska sällskapsleken var inte hennes bag. Då kan jag berätta för Ebba, att redan i augusti för åtta år sedan, ordnade jag en politisk sällskapslek i min Täppa. Inför hösten val 2010, bjöd jag in Lommas dåvarande ledande politiker, oppositionsrådet, Karin Lyberg (S) samt nytillträdde kommunhövding, kommunalrådet, Anders Berngarn (M), till en match med, Fia med Knuff. 
Det blev hur kul som helst. 
Blockpolitiken rämnade, Ebba Busch Thor. 
Skratten många. Humöret på topp. Vädret vackert och vann gjorde Anders Berngarn efter en hård match. 
Ett härligt udda minne från den kommunalpolitiska arenan som lämnade trista cricketmatcher lång bakom sig. 
Allt presenterades på bloggen. 
Ebba, du hade gillat det. 
Välkommen hem till mig, så ska vi köra ett parti, Fia med Knuff. Ebba, ta gärna med dig din man, fotbollsspelaren. 
Jag har spelat in när MFF tvålade till Sirius.

Inga kommentarer: