lördag 19 maj 2018

Så fixar du dina trötta TV-ögon idag-från engelskt kungabröllop, fotboll till hockey-VM

Idag blir det hårda tag i TV-soffan. Programmet är minst sagt späckat: engelskt kungabröllopet med oslagbar pompa och ståt rullar på till 15-tiden i eftermiddag. Både SVT och TV4 öser på för fulla muggar. Uppladdningen till Sveriges semifinalmöte i hockey-VM mot USA sprakar i gång redan vid 14-tiden i TV3. 
Sedan tutar och kör man fram till midnatt. 
Mitt i röran är det så allsvensk fotboll. Lägg där till matcher från superettan, engelsk fotboll som 2000 saker till. 
Missa inte för allt i världen de vanliga TV-programmen. Netflix har en ny dokumentär. En serie i fyra delar som heter, Evil Genius. Handlar om ett bankrån som chockade USA. Rev av den i går. En ofattbar historia. Satta klistrad från 18.30 till 22.20, någonting. 
Det blir en lååång TV-dag.
Förstå mig. 
Vi kan behöva hjälp hålla tittgluggarna öppna. Tom har lösningen-se löpet. Bara inte musen Jerry ser till så Tom tappar fattningen och blir helt galen. 
Själv är jag laddad.
Begriper inte bara hur jag ska hinna med allt. Dessutom, kära vänner, har jag för vana ta en napp under eftermiddagen. 
Den nappen kan komma snabbare i dag än jag räknat med.
Får väl göra som Tom.
Måla dit ögonen.
Vi syns hos psykiatrikern. 

Inga kommentarer: