tisdag 2 februari 2016

Medicin matchen Bernie Sanders och Hillary Clinton

Det blev som bekant dött lopp mellan demokraterna Sanders/Clinton i nomineringsvalet i Iowa. Vill man vara vänlig, och det vill man, kan man säga att Hillary vann med ett simtag. Mer än så blev det inte.
Varken Bernie, 75 år i september eller Hillary 69 år i oktober, är direkt purunga. De är inne i en åldersfas, då de flesta tuggar i sig mediciner för att överleva. 
Jag har under morgonen lyssnat till otaliga experter på amerikansk politik. Ingen har nämnt medicin matchen mellan Bernie Sanders och Hillary Clinton. Den kan faktiskt bli nog så avgörande i slutändan vem som blir demokraternas presidentkandidat. 
Jag har grävt lite i deras sjukdomshistoria. 
Hillary Clinton tar det blodförtunnande medlet Waran, för undvika blodproppar som hon haft några stycken. 
Waran är en tuff medicin med otäcka biverkningar. Jag tar den själv. Har också skrivit på bloggen om allt elände medicinen ställt till det för mig själv. En allvarlig blödning kan uppstå precis när som helst. 
Jag tror Hillary oroar sig varje gång hon ställer sig i en talarstol. 
Faktiskt.
Även Hillary är en människa av kött och blod. 
Bernie Sanders har fått diagnosen hypotyreos (sköldkörtelsjukdom) och tar dagligen Levotyroxin. Den har också sina aviga sidor.
Hälsan tiger still. 
Det kanske är bäst så.

Inga kommentarer: