måndag 1 februari 2016

Donald Trump frågade om jag var en robot

Jag har vevat runt på nätet i minst 15 år. Det har många gånger varit en lustfylld resa. Informationsflödet helt enormt. Idag begriper jag inte hur vi journalister på stenåldern klarade av vår uppgift, på ett sådant lysande sätt som vi gjorde, utan hjälp av Internet. Det är nästan en svindlande tanke.
Nu har t o m det otrolig inträffat.
För första gången har jag fått frågan om jag är en robot. 
Jag höll på ramla av stolen. 
Den som frågade var nämligen ingen mindre än multimiljardären och kanske republikanernas presidentkandidat, Donald Trump. 
”Nej, jag är ingen robot (fast på engelska),” svarade jag mycket förvånad. 
Först då släpptes jag in på Donald Trumps hemsida. 
Robot?
Barnet i mig skrattade gott.
Ja, jag glömde helt bort nattens val (svensk tid) i Iowa. De amerikanska väljarna resultat i den lilla delstaten ger en fingervisning om hur det kan sluta. 
Jag svepte också in på Hillary Clintons hemsida. 
Nej, hon frågade aldrig om jag var en robot. 
Den 14 april 2015 skrev jag om Hillarys underbara ögon. Jag hoppas på att hon blir demokraternas presidentkandidat.
Tänk er vilken fight: Trump v/s Clinton. 
Jag anmäler mig gärna som val robot. 
Oj, vad spännande. 
FOTNOT. Bilderna är en illustration. Hillarys vackra ljusblåa ögon är äkta vara.

Inga kommentarer: