onsdag 10 februari 2016

Rånare slog till mot Lomma Hembageri-bagaren berättar själv

Det gick kanske inte riktigt som rånarna hade tänkt sig. I stället för ett stillsam rån mitt bland fastlagsbullar/semlor, slogs rånarna tillbaka. 
Bagaren själv, Per Ståhl berättar för mig. 
”Efter vi skulle stänga i går kväll, kom plötsligt två maskerade män in i butiken. Den ena av rånarna rafsade åt sig pengarna som fanns i kassan. Sedan skulle han ha tag i cashboxen och gav sig in i själva bageriet. Då smäll det. Min 56-åriga bror fick in en höger i magen på honom så han tappade kniven. Det var först då vi upptäckte att han var beväpnad. Jag i min tur fick in en höger på honom. Då flydde rånaren, men sprang rakt in i den läskdörr som en av personalen påpassligt öppnade. Vi var nära att få ner honom på golvet, men de hann fly ut med endast kassapengarna," säger Per Ståhl och fortsätter. 
”Enligt min bror pratade rånarna en form av skolengelska. Ja, det var helt klart unga människor. Vi var elva stycken i personalen i själva bageriet. Det måste ha blivit en överraskning för de båda rånarna som tyvärr kom undan. Nu har polisen tagit över." 
Per Ståhl låter trots allt rätt samlad, så här dagen efter. Lomma första-förmodligen-butiksrånare, kom undan med blotta förskräckelsen på självaste fettisdagen. 
En Lommabagare viker inte ner sig i första taget.

Inga kommentarer: