lördag 20 februari 2016

Lommas bryggor avstängda

Det hör numera inte till vardagen, att jag tar en promenad i hamnen. Fram till för två år sedan tog jag nästan dagligen under många år en trivsam runda. Jag bor trots allt drygt 100 meter bort. 
I veckan rullade jag emellertid ut med rollatorn för andas in lite frisk vinterluft. 
Hamnen med sina långa bryggor låg kvar. Båtarna ännu så länge i vinterdvala på uppställningsplatsen vid den norra infarten till Lomma. 
Utan båtarna kändes hamnen nästan naken i all sin tomhet av mörkt vatten. 
Då upptäckte jag något alldeles nytt för mig. 
Aldrig tidigare har bryggorna varit avstängda vintertid. 
Varning för såphala bryggor. 
Ett väldigt klokt beslut. 
Själv har jag varit på väg slå en och annan frivolt vid tidigare bryggvandringar vintertid. Min promenad i hamnen med avstängda bryggor blev på så vis händelserik. 
Det är inte mycket man kräver av livet numera. 
Privilegierad? 
Japp.

Inga kommentarer: