onsdag 5 mars 2014

Lomma hamnade i Hollywood tack vare en berömd stjärnfotograf

Den 19 november förra året höll jag ett föredrag i kommunhuset i Lomma. 
I kåserande form bjöd jag på en Lommaresa från 1200-talet fram till våra dagar. 
Slutet kryddade jag med en skruv. En slutkläm som fick åhörarna att tappa andan. Jag bjöd på löpsedeln här ovanför: 
Lomma på plats 
Hollywood 
Walk Of Fame. 
Den glada kvinnan med den käcka hatten som håller i kommunens logga vid de stjärnbeströdda trottoarerna längs gatorna Hollywood Boulevard och Vine Street i Hollywood, är Nina Prommer. 
Nina är inte vem som helst. Hon är en berömd amerikansk stjärnfotograf och skribent. Bosatt i Los Angeles, USA.
Hennes fotografier publiceras i tidningar som People, Time, Newsweek, Los Angeles Times, New York Times, The Observer, Stern, USA TODAY, bland många andra. Nu senast också i danska Berlinske. (texten fortsätter efter bilden)
 
Det finns knappast någon filmstjärna i Hollywood som inte känner Nina. Hon har plåtat dom alla. 
Därför blev jag extra glad, när Nina i samband med Oscarsgalan fick med hela nio bilder i USA TODAY. 
Det är stort. 
Det är jättestort.
Inte nog med det. 
Hennes  bilder från galan sprids nu i tidningar och på webbplatser världen över
Och Nina Prommer som ställde upp när jag bad henne fixa en bild med Lommas logga på självaste Walk Of Fame i drömfabriken. 
Ingen dålig PR kupp alls, om jag får säga det själv. 
Det blev alltså en slutpoäng på mitt föredrag som heter duga. 
En klassiker. 
Tack Nina, för du ställde upp.  För en gång skull var det du själv som blev måltavlan.
Grattis också till de enorma framgångarna i samband med Oscarsgalan.

1 kommentar:

Anonym sa...

nicely done my friend - ciao from Hollywood - Nina