lördag 8 mars 2014

”När Melodifestivalen kraschade i min TV-soffa”

Det var andra chansen förra helgen. 
Uppladdning. 
Läsk, godis, chips och popcorn. 
Förväntan. 
Penna och papper fram. 
Protokoll. 
Röstning. 
Gossen jurydomare och protokollförare. 
”Farfar hur många poäng?” 
”FARFAR HUR MÅNGA POÄNG!” 
”Öhööö...3 poäng” 
Så där hölls det på. En stund. Sedan plötsligt som en blixt från klar himmel. Gigantisk tröttnat. Det fanns ingen återvändo. Gossen höll t o m för öronen.
”Jag går och ser på Tom och Jerry , sa den lilla jurydomaren och försvann in i lekrummet till de klingande skratten från de andra barnen. 
Melodifestivalen i TV-soffan kraschade. 
Protokollet som ni kan se på bilden urartade. Röstningsprocessen rasade samman. 
I kväll är det final på Globen. 
”Oscar Zia vinner”, ringde den lilla gossen och meddelade mig i dag. 
Ja, i alla fall blir det någon av dessa fyra artister här nedanför. 
Tippar jag fegt.
Jag kommer, hur som helst, att sakna gossen som protokollförare och jurydomare. 
Han är en höjdare.
 

Inga kommentarer: