lördag 15 mars 2014

Bloggen mot en miljon besökare-2501 inlägg!

Här kan ni se en del av bloggens alla löpsedlar. Jag trängde samman 50 stycken som ni kunnat ta del av på min blogg på en enda löpsedel. 
Sammanlagt hade det kunnat vara många, många fler. För faktum är, med detta inlägget har jag sedan starten den i juli 2008 publicerat hela 2501 inlägg. 
Jag har skrivit om allt mellan himmel och jord. Inget har varit för litet eller stort att skriva om. I bland har det blivit väldigt bra. 
I bland väldigt dåligt. 
Jag bjuder på mig själv och har bara så väldigt kul. Allt i en journalistisk anda. Fattas bara annat. Jag är sedan 44 år tillbaka medlem i Svenska Journalistförbundet.
Bloggens löpsedlar har blivit uppmärksammade. Jag är som bloggare tämligen ensam om tekniken som jag började med för lite mer än ett år sedan. 
Jag valde typsnittet Cooper Black på löpsedeln. Det är också programledaren Roger Dackegårds favorit i Typo som sänds i P1. 
”Den har allt: humor, finess och tydlighet”, säger han till facktidningen Journalisten-se klippet här ovanför.
Det är naturligtvis helt omöjligt att peka ut vilket inlägg av alla 2501 som jag gillar bäst. Det har varit en fantastisk resa som ännu inte är slut. 
Fast två inlägg sticker ut. 
I slutet av november förra året skrev jag om min son Johans boklansering på Lomma bibliotek. Det blev succé. Far blev stoltare än en tupp. Självklart.  
Johan går för övrig in i slutspurten med bok nummer tre om den oslagbara Magister Tutnäsa. Erika "Esset" Palovaara kommer i vanlig ordning att står för illustrationerna. Kommer ut på IDUS Förlag.
Den 9 april kl. 18.00 kommer Johan också att berätta om sitt författarskap på Lomma bibliotek. Biljettsläpp den 26 mars. 
Det andra inlägget som jag i all hast kommer att tänka på, är när jag placerade Lomma kommuns logga på Hollywood Walk Of Fame. Detta funkade tack vare stjärnfotografen, amerikanskan Nina Prommer. Tack igen, Nina.  
Nu tuffar bloggen vidare mot 3000 inlägg och en miljon besökare. Om jag håller samman ska det nog gå vägen. 
2501-Tack! 
För att du läser min blogg.

Inga kommentarer: