onsdag 10 april 2024

Vintage marknad Folket Hus Lomma: Min spanska skjorta vintage så det dånar om det

 

Något liknande till skjorta har väl sällan skådats. Här finns ett smörgåsbord av spanska upplevelser på plats. Det är ingen hejd på det, t o m tjurfäktning avbildat. 
Denna i dag unika skjorta köpte jag för över 60 år sedan i Torremolinos i södra Spanien. På den tiden var Torremolinos en pittoresk fiskeby. Numera en turistisk smältdegel utan roliga skjortor. 
Senast den luftades använde sonen Johan den i samband med ett jippo. 
Blev naturligtvis succé. 
Varför visar jag då upp denna klenod till skjorta? Såg nämligen att det blir en vintage marknad på Folkets Hus den 4 maj. Det räckte för få igång mig. 
Hela jag är nämligen vintage. 
Något av en samlare. 
Hustrun vill rensa och jag stretar emot. Jag vill helst att mina gamla kläder är mina egna. 
Kolla in vinjettbilden. 
Jag måste t o m ha en stödkrage för hålla mitt gamla vintagehuvud på plats. Det är garanterat min egna 77-åriga skalle. 

 

Inga kommentarer: