fredag 12 april 2024

Dagens Lomma tips: Så vinner du vagelkriget

 

Här ligger jag och behandlar mig själv. Rena rama vagelkriget råder i mitt hem. 
Jag har startat krig mot vagel i båda ögonen. Det är utan tvekan ett behändigare krig, än det krig som SD-ledaren, Jimmie Åkesson, idiotiskt nog vill starta mot gängen. 
Menar människan att vi ska ösa in ballistiska missiler i förorterna? 
Galenskapen har ingen moder (sa någon det?).(texten fortsätter efter bilden)
Det hukar en skurk vid din förstukvist, skrev i alla fall min favoritpoet, Nils Ferlin. 
Skurken i mitt hem, är alltså två vaglar. En dag för inte alls länge sedan fick jag tipset om bomullskompress av en sjuksköterska. 
 Blöt en bomullskompress eller en ren och mjuk handduk med varmt vatten. Lägg mot ögonlocket och massera försiktigt. Jag gjorde/gör så. 
Om igen och flera gånger till. Därför ser jag ut som jag gör på vinjettbilden. Vagelkriget i full gång, med heta lappar för ögonen. 
Och kära vänner: banne mig om det inte hjälper. 
Sedan körde jag ner till Lomma Optik. Vincent kollade in min synskärpa. 
Jodå, numera har jag kvitto på att jag börjar bli gammal på riktigt. Mer om det en annan gång.

 

 

Inga kommentarer: