tisdag 2 april 2024

När Lomma luras-så yxar man till ett aprilskämt

 

Det ska ni veta. 
Det är ingen enkel sak och komma på ett riktigt bra aprilskämt. Tidningarna faller ofta i fällan med för mycket text. Skämtet ska helst tala för sig själv. 
Jag har gjort mina försök i 16 år. 
Några har blivit bra. 
Andra mindre bra. 
I år frågade jag min son Johan om en idé. Han kom på att pensionärerna i Lomma kommun skulle ge barnen skolundervisning. 
Så fick det blir. 
Jag yxade till skämtet.
Rätt kul, faktiskt. 
2017 såg det ut så här på bloggen. (texten fortsätter efter bilden)
Ett Eiffeltorn på Varvstorget mitt i byn. Ska det vara, så ska det vara rejält. 
Dåvarande kommunhövdingen, Anders Berngarn, ställde glad i hågen upp. Kommunen behövde ett landmärke. Den valsen gick naturligtvis hem. 
Fast den stora succén första april kom 2010. Länge sedan. Tiden går. 
Åter var det hövdingen, Anders Berngarn, som hängde på. Sonen Johan drog på sig äkta kläder. Thoba, köpt i Jedda, Saudiarabien. 
Simsalabim, så var han förvandlad till prins Abdullah. (texten fortsätter efter bilden)
Poängen var att man skulle byta sand. Lomma Beachs mer kompakta färglösa mot Saudis finkorniga och vackert färgade sand. 
Inlägget blev en stor succé. 
Hela inlägget. 
Klicka HÄR.

 

 

 

Inga kommentarer: