lördag 27 april 2024

Inbjudan: Lommas riksdagskvinna Emma vill plogga med mig

 

Det hör inte till vanligheten, man får en inbjudan från en riksdagsledamot. I mitt fall från riksdagskvinnan, Emma Ahlström Köster(M). 
Det kändes nästan som i ungdomen. Damernas på Club 54 i Malmö. Dessutom är Emma med charmiga 37 år, en arbetsmyra av sällan skådat slag. Nu var det inte någon dans på rosor som gällde. I stället skräpjakt i diken och överallt. Plogga och bli en miljöhjälte. 
Emma är på god väg med sina säckar fyllda med skräp-se vinjettbilden här ovanför. 
Senast jag plockade skräp var i november 2013. Danska valaffischer!? (texten fortsätter efter bilden)
Lommabon Benny håller upp Helsingörs borgmästare, Benedikte Kiær(K), som flöt i land på Lomma Beach. Ett något annorlunda och överraskande skräp, än vad politikern Emma Ahlström Köster hittills plockat upp. 
Givetvis är Emma leading lady på hemsidan, Plogga, på Facebook. Hon ser helst att alla boende i kommunen ger sig ut och blir miljöhjältar. 
Gärna också genom ploggning. 
En motionsform där man kombinerar jogging med skräpplockning. 
Själv har hon lämnat in en riksdagsmotion om sänkt moms för musikskolorna. Sedan 2018 driver Emma Ahlström Köster musikutbildning under namnet Takt & Ton. Arbetsmyra var ordet för dagen.
Här nedanför är Emma i full aktion med att plogga. En inte nog så viktig insats, för en renare miljö. 
Själv tackar jag för inbjudan. 
Håller mig i bakgrunden. 
Vi tar dansen en annan gång, Emma.




 

Inga kommentarer: