onsdag 30 november 2022

Mello 2023: Evorna min livskrydda-rekord med 154 år

 

Åldern börjar gnaga på mig. 
Jag har under 15 år snart publicerat 5500 blogginlägg. En förfärlig massa text om allt mellan himmel och jord. 
Inget för litet. 
Inget för stort. 
Jag har bara gasat. 
Hur länge orkar jag? 
Fyller ändå 77 år nästa år. 
En respektabel ålder. 
Då fångar jag i flykten att Eva Rydberg och Ewa Roos ställer upp i Melodifestivalen nästa år med, ”Länge leve livet”. Rydberg fyller 80 år nästa år. Roos 74 år. Sammanlagt blir det 154 år. I särklass det äldsta paret som ställt upp i tävlingen. Så vad gnäller jag för? 
Jag är rena rama barnrumpan med mina 77 år. Sedan sjunger jag mer än gärna med i,”Länge leve livet”, som ska vara en låt med full rulle. In eller ut i evigheten. 
Jag bestämmer mig för att Evorna får bli min livskrydda. Både svart-och vitpeppar på en och samma gång. 
Fiffigt, så säg. 
Nu kör vi så det ryker om pepparkornen.

 

1 kommentar:

Nöjesvirveln sa...

Så mycket roligt dessa båda damer har bjudit på genom åren. Bara för Eva & Ewa kan jag tänka mig att för en gångs skull titta på Melodifestivalen.