tisdag 25 april 2017

Eric Clapton och jag har samma sällsynta sjukdom

Eric Clapton är en av världens bästa rockgitarrister. Jag är jämförelsevis en av de sämsta rockgitarrister världen skådat. 
Eric och jag har på sitt vis en beröringspunkt: gitarren. 
Detta räcker inte, gott folk. 
Vi dras också med samma sällsynta sjukdom: polyneuropatin. 
Det är allvarliga nervskador som slår ut fötter, ben, balansen, ryggen m m. 
Sakta men säkert. 
Någon hjälp finns inte att få. Mellan varven hamnar vi i rullstol. 
Broder Eric fångades för en tid sedan på bild på LAX-flygplatsen (Los Angeles). Rocklegenden kom inte i en rocking chair utan kördes i en vanlig hederlig rullstol. 
Eric Clapton har berättat att han fått sjukdomen genom alkoholism och droger. Numera är han ren sedan tio år tillbaka. 
Jag har fått samma sjukdom genom en cancertumör som opererades bort efter en omfattande operation. 
Den förbannade tumören hade hunnit slå ut viktiga nervbanor i min kropp. Du kan också få polyneuropati av diabetes. 
Därför inträffar det i Erics och mitt liv, att vi lite då och då får ta till rullstolen. 
Konstigare än så är det alltså inte. 
Rock on!

Inga kommentarer: