fredag 21 april 2017

MFF:s nästa hemmamatch-mardröm som krossade MFF-BLOGGEN

Det var lördagen den 30 juli 2011. Malmö FF mötte Djurgården IF hemma på Swedbank Stadion. 
I vanlig ordning en högriskmatch. 
Avspärrningar och massor med poliser. 
MFF tar snabbt ledningen. Dardan Rexhepi (numera i GAIS) dundrar in 1-0 från snäv vinkel i nättaket. Sedan blir det inte mycket mer till match i 11 minuter. 
Djurgårdssupportrarna kastar in sex knallskott. Domaren Martin Hansson tar omedelbart beslutet och avbryter matchen. Vilket kändes helt rätt. 
Vi den stora publiken fick besvikna lomma hem. Några idioter från Stockholm fördärvade den stora festen. 
För mig egen del innebar det att jag faktiskt tröttnade på min skapelse, MFF-BLOGGEN. Jag lade ner den med omedelbar verkan. 
Mycket ledsen och förtvivlad. 
På den tiden, för sex år sedan, var jag ensam på banan. Numera kan jag konstatera att många apat efter mitt blogg namn. Det finns många MFF-bloggar i dag. 
Alltid något. 
På måndag är det så tid för match mot Djurgården IF hemma på Swedbank Stadion. En ny högriskmatch. 
Stora avspärrningar. 
Massor med poliser. 
Vet inte om jag är spelklar. Känns så där med Djurgårdens vilda supportrar på läktaren. Här länken till MFF för information. 
Lycka till.

Inga kommentarer: