måndag 16 augusti 2021

Barndomens tårar-jag som cowboy

 Idag damp det ner en bild från vännen och Lommaprofilen, Bodil Wirén. 
 Jag står lätt lutad mot en vägg. Klädd i tuffa cowboykläder. Det var i alla fall sådana kläder som Roy Rogers alltid hade på sig, made in Hollywood. 
Jag har aldrig sett bilden av mig som väldigt ung cowboy förr. Stirrar både länge och väl. Barndomens tårar trillar nedför min kind. 
Fotografiet från Bodils make Arnes gulnande fotoalbum måste vara kring 65-68 år gammalt. 
Arne och jag var lekkamrater i tidig barndom på Ellstorp i Malmö. Så det är inte så konstigt att jag hamnat i hans gulnande album. 
Visst är både skjortan med tjurhuvudet på ena bröstfickan och byxorna läckra. 
Fast skorna. 
Sandaler. 
Maken till felskodd i Vilda Västern har sällan skådats. Rött kort på det. 
Här nedanför originalbilden med kompisen Hans-Inge. Den glada nunan tillhör Bodil. 
En cowgirl med gott humör. 
Tack för bilden! 

 

Inga kommentarer: