torsdag 26 augusti 2021

Efter ögonoperationen-mitt liv upp och ner

 

Bilden på mig med den smått löjliga operationsmössan, är tagen före min första operation av grå starr förra fredagen. 
Ingen märklig operations alls. 
Om man nu gillar få en eller två bedövningssprutor i ögat. Blödig som jag är måste jag erkänna att jag hatar det. Väldigt mycket, till och med.
I måndags denna veckan opererades sedan mitt andra öga. Sedan dess är mitt liv upp och ner. 
Synen på livet har blivit glasklart, om mitt Herrskap förstår vad jag menar. 
Jag har plötsligt fått falköga. Flyger högt över livet med kristallklar blick. 
Högst besynnerligt. 
Mina vanliga glasögon som varit en viktig del av mitt liv under 45 år bjuder på dis och dimma. 
Mina terminalglasögon(läsglasögon) går icke att läsa med. Däremot se bortom TV-skärmen som är knivskarp. Faktum är att jag inte behöver några glasögon längre. 
Andra sidan blir jag snabbt trött i i ögonen och skallen av mitt nya liv upp och ner. 
Bara skriva denna texten är en kraftinsats. 
Trivs bäst sitta i ett hörn med solglasögon och kuckelura. Nu hänger allt på Vincent på Lomma Optik. 
På tisdag ska vi träffas. 
Kan han komma vända mitt liv rätt igen? 
Spännande fortsättning följer.

 

Inga kommentarer: