torsdag 12 augusti 2021

Festbuffén-smaklökarna dansade charleston

 

Jag är ingen älskare av matbilder på Facebook. De blir ofta obehaglig kvalité. Dessutom vissa rätter halvt uppätna. Äckelpottabilder. 
Därför får ni min födelsedagsbuffé på bild i sina svarta boxar. Levererade av Långa Längan i Bjärred. 
En buffé som fick våra smaklökar dansa charleston. (texten fortsätter efter bilden)

Rosastekt kalvytterfilé med picklade grönsaker

Pepparbrässerad tuppfilé i grön currydressing

Långbakad laxfilé med dillcreme

Rostade primörer med herrgård och dill

Toscansk brödsallad

(En spännande nyhet för mina smaklökar. Trots att jag tidigare i mitt spännande liv tillsammans med fotbollslegenden, Kurre Hamrin och OS-guldmedaljören Bernt Johansson, avnjutit en åttarättersmiddag på ett läckert värdshus i Toscanas nordligaste bergskedja, Apuanerna.)

Dijondoftande skaldjurssallad

(Dijon är en stad och kommun i departementet Côte-d'Or i östra Frankrike. Här kommer Dijonsenapen från. Där har jag jagat efter en svensk nunna. Det gick inget vidare. Men senapen god.)

Potatis- och löklasagne

Surdegsbaguette med rört örtsmör.

Mer än så behöver varken skrivas eller sägas. En makalös buffé. Jo, en sak till. 

Coop gav mig en födelsedagspresent till ett värde av 100 riksdaler. Frysta bär och croissanter. 
Där ser man på fan.
FOTNOT: Tack alla ni som gratulerade mig på min födelsedag. Ni kom från när och fjärran. Sådant värmer en gammal gubbe. Tack!

 
 

 

Inga kommentarer: