fredag 25 oktober 2019

Min fattigmansblogg smulas sönder av Huda Kattans superrika blogg

Idag sitter jag och läser Expressen på webben. Läser om Huda Kattans blogg som omsätter 11,5 miljarder kronor. 
Mest i världen. 
Calle Rockbäcks blogg omsätter 0 kronor. 
Jo, ni läste rätt. 
Jag har tjänat 0 kronor på min blogg under mer än 11 år, jag har harvat med bloggen. På något vis känner jag mig som en dubbel fattigpensionär. 
Fast jag är inte avundsjuk. 
Inte ens bitter.
Fattas bara annat. 
Huda Kattan-härligt namn- skördar sina miljarder på skönhetsprodukter. Huda Kattan har sedan starten för 6 år sedan blivit ett skönhetsimperium, med närmare 40 miljoner följare bara på Instagram. 
Där är jag inte ens aktiv. 
Huda Kattan är alltså världens mest framgångsrika skönhetsinfluencers som det så vackert heter. 
Nej, jag har inga som helst planer på måla upp mig med läppstift, foundation, highlighter och ögonskuggor, flera ska dessutom vara färgstarka. Däremot med snus, men inget sus och dus, för det orkar ingen ”gubbjävel” med längre. 
Sminkmarknaden i världen erövrar hon från sitt huvudkontor i Dubai tillsammans med sin syster, Mona Kattan-det där efternamnet igen.  
Där bloggas det så skönhetsprodukterna ryker om tangenterna. 
Nästa projekt är att slå sig in på den amerikanska marknaden. 
Mitt nästa projekt är att överleva dagen. 
Drömma om Huda Kattan. 
Det är vackert så.

Inga kommentarer: