söndag 20 oktober 2019

Hammarby-MFF: Dagens nervpärs

Det är mycket nu. För övrigt är det är alltid mycket nu. 
Är det inte rekordröran med Brexit, så rör Trumpen till världspolitiken på sitt unika vis. Även svensk inrikespolitik rör samman kroppens nervtrådar till ett nystan som gör en tränad väverska yr i mössan. 
Alla störtdyker samtidigt på kroppens största nervtråd, ischiasnerven, samtidigt som man är intrasslade i kroppens centrala nervsystem med ungefär 100 miljarder nervceller. Då har jag inte ens nämnt gliaceller som är tio gånger så många. 
Förstår ni hur svårt vi har och begripa oss på den ekvationen? 
Själv buffar jag också in dagens match mellan Hammarby IF-Malmö FF. Man kan säga att jag toppar kroppens nervsystem med en allsvensk match som gör ont om MFF förlorar. Vid en vinst breder ett lugn ut sig över 100 miljarder nervceller som en vacker sommardag vid en vacker badvik. 
Livet blir plötsligt, så mycket lättare att leva. Människor omkring mig ler och skrattar. Det är som alla världens problem inte existerar. 
Ditt liv blir till en skön bubbla. 
Till nästa match, vill säga. 
Blir det förlust är risken stor för en nervkollaps. Rakt in i ett bråddjupt mörker, far en stackars sate omkring intrasslad i en nervboll med ungefär 100 miljarder nervceller. Då har jag inte ens nämnt gliacellerna om är tio gånger fler. 
Förstår ni problematiken? 
Jag förstår det knappas själv.
Sicken nervpärs vi har att gå igenom idag. 
Stackars oss.
Må vi landa på fötterna. 

Inga kommentarer: