söndag 26 maj 2019

EU-Valet: Här droppas min röst

Här gör min röst i EU-valet skillnad. Det är på det viset som budskapet pumpats fram för oss väljare. 
Vad vi valt på kan diskuteras. 
Även om våra politiker fladdrat omkring på nätet, tidningarna och i TV, står vi där framför valurnorna som ett fån. 
I veckan har det varit prat, prat och ännu mera prat. 
Från smorda politiker. 
Plötsligt har nya namn poppat upp i TV-soffan. 
S-toppen Heléne Fritzon, har rasat mot KD:s Sara Skyttedal. Till slut vet vi inte vem som rasat mest i stundens hetta. 
Det gör inte så mycket. 
I veckan som kommer, är de i vilket fall som helst bortglömda. Lars Adaktusson (kd) lyckades med abortfrågan sätta sin partiledare, Ebba Busch Thor, på pottkanten. En Post från Fi, har fått onödigt mycket publicitet. 
Varför?
Ett osynligt parti?
Inte i TV.
Konstigt är det allt. 
Andra sidan gör det inte så mycket. I veckan som kommer, är de alla i vilket fall som helst bortglömda.
Utom då möjligen Peter Lundgrens (sd) EU-kladd på brudarna.
Ett piggt självmål av Sverigedemokraterna.
Skäms på dig, Lundgren.
Post har jag redan glömt. 
Resten glömmer vi bort i fem år. 
Då är det tid för nästa EU-val. 
Vad jag röstade på? 
Spelar ingen roll. 
Jag vill i alla fall att Europa håller samman. Det är viktigt. Det får allt räcka med två världskrig. 
Jag säger bara mamma. 
Det räcker.

Inga kommentarer: