tisdag 19 december 2017

Här sitter jag som Årets Julkruka

Ni kan själva se bildbeviset här ovanför. 
Jag fullt påpälsad på min el-skooter i den varma goa hallen. På skulten en äkta Stenmarks-mössa från 1970-talet. 
Det hjälpte föga. 
Längre än så här kom jag inte. 
I dag, vill säga.
Ville helt enkelt inte komma längre. 
Julens väder med några grader och den ständiga blåsten, förvandlade mig till Årets Julkruka. Ordet badkruka känner ni igen. 
En riktig badkruka, badar inte ens i 23-gradigt varmt badvatten utomhus. En julkruka stannar kvar i hallen. 
Sticker inte ens nosen utanför dörren. 
Gjorde så för en tid sedan. Stack nosen utanför dörren.
Trots underställ och allt som där hör till, frös jag häcken av mig. Topphastigheten 10 km/tim fick mig hacka tänder. 
Vinden svepte lätt som en plätt rakt upp i rockens allt för vida armar. Resultatet som en smältande glass i frysen.
Jag blev snabbt djupfryst. 
Skakade tänder. 
For snabbt hem till värmen och tryggheten i hallen. 
Nu jagar jag ett par kraghandskar på blocket.
Skam den som ger sig. 

Inga kommentarer: