fredag 22 december 2017

Så blev vi serieknarkare på Netflix före julaftonen

Länge hade vi hört talats om Netflix med sitt enorma utbud av fantastiska serier, dokumentärer och ett hav med spännande filmer. 
Länge var jag motståndare till fenomenet. 
Skyllde på tidsbrist. 
Hade fullt upp med sitta och glo på alla de kanaler som jag redan hade i mitt TV-utbud. Det fanns endast nattens mörka timmar kvar att fylla. 
Tyckte jag. 
Påverkan är emellertid stor. 
Till denna julen bestämde vi oss för en julklapp: Netflix. 
Dessutom bjöds vi på en frimånad, så vi slog till. 
Då infann sig genast det lilla barnet i oss. Ni vet julklappar som gömdes undan, men som små listiga barn ändå fann längst in i garderoben. 
Hustrun och jag tittade på varandra. 
Blickarna sa jaaa...så fyra dagar före julaftonen gick vi loss på vår egen gemensamma julklapp Netflix. 
Ja, sedan har vi suttit där och glott på var uppsprättade julklapp. Vi rev av den ena efter den andra fantastiska serien, varvad med en makalös dokumentär och en film om den nu fick plats. Du milde vår tid.
Telefonen ringde.
"Har inte tid snacka. Återkommer," skrek jag.
”Ni har blivit serieknarkare på Netflix. Det gick snabbt,” sa våra söner åt oss och log. Jo, det kallas tydligen för det. 
Serieknarkare. 
På Netflix. 
I kväll får vi försöka spränga in På Spåret. Grotesco är ojämnt. Kan spelas in. Vi borde allt kunna klämma in något vansinnigt spännande på Netflix. 
Det låter som en kommande nattsittning. 
Är man serieknarkare på Netflix, så är man. 
Bloggen då? 
Den tar vi sedan.

Inga kommentarer: