tisdag 5 december 2017

Memoarflik: Hjärtflimmer blev till Familjen Flimmer

Tiden sliter ut det mesta och det bästa. Fast för Dr Kurberg och Familjen Flimmer tycks tiden stått stilla. 
Allt samman började 2004. 
Jag fick mitt första hjärtflimmer som botades med några hundra volt (elkonvertering). Det höll en allt för kort stund. 
Sedan var det tid igen. 
Mellan åren 2004-2008 blev jag eldkonverterad inte mindre än sju gånger. Det var naturligtvis en stökig period, med en hjärtsjuk orolig patient i kombination med en enorm trötthet. Något måste göras åt min mentala hälsa. 
Därför hittade jag på, Dr Kurberg och Familjen Flimmer. 
Det blev min premiärblogg på Spray. En tokrolig blogg som helt klart inspirerats av tidningen MAD:s alla galenskaper. 
Jag eldkonverterades gång efter annan. I stället för gräva ner mig, förvandlades galenskapen till underhållning på min blogg, Dr Kurberg. 
En gång i tiden hette det, ”Sjuk humor. 
Min son Johan skapade också en hemsida med den galne doktorn och hans familj.  Det är jag glad för i dag. 
Plötsligt lade Spray ner sitt bloggverktyg. Min blogg med alla kreativa galna uppslag gick upp i rök. 
Det gjorde nästan också mitt hjärtflimmer. 
En trollerimedicin sattes in. 
Efter 2008 har jag endast blivit eldkonverterad två gånger-den senaste i går, måndag. Det gick bra. Rockbäck tickar rätt igen. 
Tack och lov lyckades Johan rädda några inlägg på hemsidan till eftervärlden. Den lever numera ett stilla liv för evigt på Internet. 
Klicka HÄR om du vill ta del av galenskapen-humor utan skyddsväst. 
Nej, jag skäms inte. 
Dr Kurberg och Familjen Flimmer hjälpte mig överleva röran med alla hjärtflimmer. Tack!

Inga kommentarer: