tisdag 7 april 2015

Dynamit för gamla gubbar och kärringar

När fan blir gammal blir han religiös, heter det som bekant. 
Jag har nämligen börjat med välling igen. 
Senast det begav sig var i slutet av 1940-talet, kan tänkas. 
Josef Stalin började sänka järnridån över östra Europa. Kalla kriget ett faktum. 
Jag sörplade välling med nya fräscha mjölktänder. 
I dag mer än 65 år senare har jag åter börjat sörpla välling. 
Samtidigt har grekerna börjat hångla med den ryske björnen eller bjarnen, från den där roliga TV-serien. 
Grekland är bankrutt. Ryssland drömmer om porten till Medelhavet. 
Jag börjat åter sörpla välling som är rena dynamiten; en vitaminbomb. 
Vad sägs om både C,D,E, järn och kalcium i muggen från ett indianreservatet i USA? 
Jag köpte den av Stora Björnen själv. Han luktade bäver.
”Ugh, den håller dig vid liv”, sa han och klappade mig på axeln.
Hur kunde han veta att jag skulle ha välling i muggen? 
Kanon-torped. 
Man behöver inte ens ha mjölktänderna kvar i truten. 
SLURP! 
På er.
FOTNOT. Det bästa med att ha nått min ålder, är att jag kan skriva hur jag vill om oss äldre. Om jag varit 20-25 år, hade jag genast anklagats för mobbing av åldringar. 

Inga kommentarer: