måndag 2 april 2018

Aprilskämtet om Lommaguld-se hur det slutade

I folkmun kallas huset för konservburken. Invändigt har i alla fall Lommas nya bibliotek blivit en succé. 
Med en fantastisk personal.
Hösten 2007 började maskinerna rulla in. 
Bygget skulle i gång. 
Jag fanns på plats och följde det efterlängtade biblioteket med min kamera. 
Det är jag glad för i dag. 
Många år senare. 
Det var några bilder av denna bildskatt jag använde mig av i mitt aprilskämt om jakten efter Lommaguld. 
Det blev, som sagt var, plåt i stället för guld. 
2018 är det tusentals nyinflyttade i byn. 
Få kan historien. 
Vi andra har glömt. 
Här ett bildsvep över hur biblioteket växte fram. 
Från ax till limpa, så att säga.
Guld det också.
Historiskt guld, om inte annat.
Bild nummer 3 och 4 har jag fotograferat från den gamla bron som sedan revs. 
Håll till godo.

Inga kommentarer: