fredag 29 mars 2024

Påskläsning: Så spar Region Skåne pengar-två toa stolar blir en på sjukhuset i Lund

 

Jag har legat på sjukhuset under några dagar. Det är ingen höjdare. Bortsett från att vårdapparatens duktiga läkare åter fick ordning på mitt lilla hjärta. 
Så nu tickar allt på igen som det är tänkt, att kroppens mest livsviktiga organ ska ticka på. 
Yrvaket och lätt berusad av narkosen, rullades jag in i mitt lilla trånga sjukrum som delades med en annan patient. Vid en ombyggnad har sjukrummen kostnadseffektivt pressats samman, så till den milda grad. att på min ena knäskål fick andningshjälp av en syrgasmask. Sant. Bildbevis. (texten fortsätter efter bilden)
Förvånad blev jag. En något udda upplevelse, må jag då säga. Okej, rester från min sövning. Vägrade tydligen släppa greppet. Värre ändå. 
Så här skrev jag i ett sms hem. 
”Varit på muggen. Region Skåne spar pengar. En toa fast TVÅ ingångar. En från vänster och en annan ingång från höger, eller tvärtom. Blir trots allt endast en toalett stol. Kan tyckas Region Skåne har bantat toastolarna för spara pengar. Visst har vi smarta politiker.” (se vinjettbilden, inlagda texten)

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk själv Calle.

Anonym sa...

God fortsättning på Påsken från din sänggranne