torsdag 21 mars 2024

Nyhet från Region Skåne: Klockan klämtar-så blev mitt liv en kod

 

Det är mycket nu. Anfallen tycks komma från alla håll och kanter. Exakt åtta minuter i två en eftermiddag i veckan, klämtade klockan för mig. 
Jag befann mig i väntrummet till Lungmottagningen astma och allergi på Universitetssjukhuset i Lund. 
Inget märkligt alls. 
Har varit på mottagningen många gånger förr i mitt spännande liv. Det var bara till att checka in som den patient man är. Trodde jag. 
Nä, så enkelt ska det inte vara. 
Region Skåne håller just nu på att lägga om incheckningssystemet till en QR-kod. Precis under klockan fanns den nya incheckningen. 
Via din mobiltelefon. 
Och där stod jag som en idiot. En gammal trött man som helst ville åka hem igen. Tack och lov hade jag med min hjälpreda. Storsonen som genast började förklara och klickade på mobilens knappar. 
Hej och hå vad det gick. 
”Så ja, nu är du incheckad, betald och klar. Far har blivit till en kod,” sa Storsonen och så skrattade vi gott. 
Ärligt talat. 
Jag kände mig fortfarande som en idiot. Nyttig idiot åtta minuter i två en vardagseftermiddag i Lund. 
Ack ja. 
Vill du lära dig allt om checka in med mobilen? Länken till Region Skåne HÄR!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja utan app är man körd.