måndag 16 oktober 2023

Idag fick jag livets vinst: Hjärtat mår gott-inga stavfel (får vi hoppas)

 

Jag var hos min hjärtläkare idag. Egentligen inget egendomligt med det. Vi har haft många möten de senaste 19 åren. Det har varit goda möten som resulterat i 17 elkonverteringar, snödrivor med hjärtmediciner samt otaliga hjärtundersökningar m m. Våra möten har alltid resulterat i knivskarpa analyser av min hjärtläkare. 
Han har under resans gång avancerat från ung och grön hjärtläkare, till professor vid Universitetssjukhuset i Lund. Berömd också för följande: från hjärtats elektriska signaler upptäcka stavfel i arvsanlag. Det är sådant som är så svårt att förstå sig på. 
Stavfel i arvsanlag? 
Det låter något det. 
Det kan också vara början på en medicinsk sensation. Hur som helst har han nu grundligt arbetat sig igenom mitt hjärta. Möjligen inga stavfel, men ändå.
Tänk dig själv behöva gå runt som ett stavfel?
Nej, bättre upp. 
Kommer här:
”Du har varken flimmer eller fladder eller andra konstigheter. Hjärtat ser bättre ut än någonsin. Rockbäck, det gåt åt rätt håll.” 
Kan det sägas bättre? 
Knappast! 
Livets vinst. 
Tack. 

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, grattis!

pekasten sa...

Så skönt och härligt! Varmt grattis!

Anonym sa...

Så skönt för dig. Läkarna är duktiga. Grattis till dig 😊