måndag 4 april 2022

Så här ser det ut: Mitt nya liv

 

Märkvärdigare än så här är det inte: lurar för lyssna på talböcker och solglasögon för titta på TV. 
Vad gör man när synen inte riktigt hänger med längre? En stackars sate får vara rädd om den syn man har kvar. 
Därför går vanliga böcker bort. Solglasögonen på som en annan gangster för glo på TV. 
Det hjälper. 
Ögonen varken svider eller gör så förbannat ont längre. En stund i alla fall. 
Det är mitt nya liv. 
Calle Rockbäcks Blogg får också vila. 
Efter 5324 blogginlägg i över 14 år under långt mer än 20 000 arbetstimmar, kan jag numera sitta högst tio minuter vid min fasta dator. 
Mobilen då? 
Samma skit med den. 
För skarp för mina åldrande ögon. 
Har fått tid hos en ögonläkare, sedan får vi se som det heter. Saknar mitt bloggande. En viktigt del av herr Rockbäck bort kapade liv. 
För stunden i alla fall. 
Lyssnar på talböcker. Finns över 100 000 intalade talböcker. Mycket att gräva i. 
Ett annat problem har plötsligt dykt upp. Det är mycket lätt att somna till den malande rösten. Talböcker blir lätt till ett sömnpiller. 
Fast det gäller kämpa på med livet. 
Det gör jag. 
Fullt ut, så det så. 
Nu har jag redan suttit för länge med denna text. Bäst sätta punkt

 

1 kommentar:

Unknown sa...

HaDä!! Unge man!!Stevie!!