lördag 3 augusti 2019

När jag fastnade i bankomaten

När jag i augusti 2017 som ny ägare till en el-skoter, på grund av allvarliga gångsvårigheter, genomförde jag en test av diverse inrättningar i Lomma. Helt enkelt hur tillgängligheten fungerade för en handikappad person i diverse allmänna lokaler. Allt redovisades öppet och tydligt på bloggen. 
Bäst Systembolaget tätt följt av Coop. 
I särklass sämst den inbyggda bankomaten vid Centrumgatan i Lomma. Utan min hustrus hjälp, hade jag suttit fast där än i denna dag. Bankomaten vid Centrumgatan är en fälla för en handikappad person. 
I går-fredag-skrev jag om bankomaten vid Centrumtorget. Displayen nästan helt omöjlig läsa av. I alla fall i fullt solsken. Inte mycket bättre ändå. Inlägget väckte stort intresse med hundratals besökare. 
Någon skrev in en kommentar på Facebook. Två förtjusande kvinnliga vänner såg direkt lösningen på problemet. 
Jag rekommenderas gå runt hörnet till en bättre automat. Bankomaten vid Centrumgatan på andra sidan byggnaden. 
Lätt att tipsa om, när man själv inte är handikappad i behov av hjälpmedel. Bilden i mitten från augusti 2017. Jag sitter fastnitad i Bankomaten. Rätt stressigt, vill jag lova. 
Läs hela blogginlägget från den 29 augusti 2017 HÄR!

Inga kommentarer: