måndag 12 augusti 2019

Är MFF-legenden ett sänke i allsvenskan?

Jag vet. 
Jag gör mig skyldig till ett majestätsbrott, när jag ifrågasätter legendens insatser i årets allsvenska. Det är till och med värre än svära i kyrkan. Många MFF-supportrar sätter ölen i vrångstrupen. 
Frågan måste ändå ställas: är MFF-legenden, Markus Rosenberg, ett sänke för klubben i allsvenskan? 
I de senaste fyra allsvenska matcherna har Markus i Sydsvenskan betygsättning fått 1-1-2-1. Tvåan en pinne för mycket. 
Resten helt rätt. 
Underkänd. 
Stjärnan har med andra ord inte levererat. Därför har klubben, mer eller mindre, havererat i ett hav med oavgjorda matcher samt fem (!?) raka straffmissar. Vattenbärarna till Markus som Strandberg, Antonsson och Molins, blivit osäkra. 
Allt ljus på mig som Edvard Persson alltid krävde. 
Ett typexempel är söndagens match mot Häcken (1-1). Molins kommer med god fart med bollen in i straffområdet. Läget för ett eget avslut lysande. Då väljer Molins söka en misslyckad passning till Markus Rosenberg. 
Just det agerandet har varit en ledstjärna faktiskt under hela säsongen. Även under förra säsongen. 
Fråga Carlos Strandberg som lånades ut till Örebro SK. 
Markus Rosenberg är guld värd i de internationella matcherna. Då tänder 37-åringen till. Det är kul lira boll igen. Harvandet i allsvenskan mindre kul. 
Nu är det sagt. 
Många har tänkt tanken, men igen har vågat ryta till. 
Jag blev alltså musen som röt.

Inga kommentarer: