fredag 2 augusti 2019

Bankomaten i Lomma från helvetet

Här står vännen Flax och försöker ta ut pengar från bankomaten vid Centrumtorget i Lomma. Det är ingen lätt uppgift. 
Sällan har väl svordomarna ekat så massivt mellan torgväggarna över en bankomat. Det går nämligen från knappt till inte alls att läsa av skärmen. 
Ligger solen på är det helkört. 
Sitter du i rullstol eller annat hjälpmedel är du så att säga redan sänkt. Bankomatens gråa skärm visar enbart, just det, en grå skärm. 
Med andra ord. 
Helt värdelöst. 
Du ser ingenting. 
Inte ens polisen fixar bankomaten. 
”Nej, jag har själv upplevt problem med bankomaten. Den är inte alls bra,” säger Lommas sheriff till mig. 
Jag gjorde slag i saken. 
Anmälde bankomaten till Bankomat AB:s kundservice. En rar dam lovade mig att genast skicka över en tekniker, för se över problemet. 
Jag bad samtidigt, att bankomaten vid Centrumtorget i Lomma behövde putsas upp. Den ser inte alls inbjudande ut med allt sitt kladd. 
Vi får väl se hur det slutar.

Inga kommentarer: