fredag 14 september 2018

Nattens fasa-mitt bröst pep 42 000 gånger

Hej, vill gärna berätta om en dag som blev bak och fram. 
Det var aldrig tänkt att bli, så som det nu blev, men ibland blir saker och ting just precis bak och fram. 
Jag har klockan 16.34 fredag eftermiddag, gått upp ur sängen, för i morse vaknade jag aldrig. Orsaken enkel. 
Jag somnade aldrig. 
Hade nämligen haft ett riktigt tufft anfall av astma natten lång. 
Jag hostar fortfarande. Tyvärr går det inte sova, när det känns som du andas genom ett sugrör. Med pip.
Någon gång slog oss tanken ringa 112 efter en ambulans. 
Hustrun gjorde en storslagen insats. Ni vet en sådan man får en guldklocka för efter 25 år. Utan hustrun. 
Ingen Rockbäck. 
I alla fall. 
I morse gick jag upp och skrev en bloggtext om regeringsröran. Illustrerade den med något som kan vara världens största pussel. 
Hela 42 000 bitar! 
Stoppade in Löfven som får en pling från Sverigedemokraterna. En detalj som fyller sin funktion. 
Jag fick till och med ta till TVÅ löpsedlar, för få plats med detta jättelika pussel-se löpsedeln, här ovanför. 
Jo, jag behöll bilden som en illustration till mitt pipande bröst som var just 42 000 pip. Löfven fick också hänga med. 
Allt för humorns skull. 
Slopade däremot texten. 
Gick sedan och lade mig och somnade. Vaknade alltså klockan 16. 34. Gick upp och skrev denna text istället. 
Det kändes mycket ärligare. 
Äkta vara.
Astmaattacken med pipet, lever ett avsevärt stillsammare liv. Vi får se hur natten fungerar, nu när jag vänt bak och fram på hela mitt liv. 
I alla för stunden. 
Här nedanför kan ni se hur löpet hade sett ut, om det varit normalt. Det hade inte funkat. Bara halva pusslet. 
Därför blev allting som det blev, när det egentligen skulle blivit så mycket bättre.  En tillfällig kortslutning.
FOTNOT. Har naturligtvis alla möjliga varianter av astmamediciner hemma. Det hjälper föga, när hela havet stormar. Borde kanske ringt efter en ambulans.

Inga kommentarer: