lördag 22 september 2018

BILDEXTRA: Stormen Knud tog strypgrepp på Espresso House i Lomma

När stormen Knud drog in på allvar över Lomma igår kväll-fredag-flaggade jag under dagen för en storm i ett vattenglas. Det blev mer än en tummetott. 
Knud visade inte Espresso House nere vid Höje å minsta respekt. Sugen på en kopp kaffe var definitivt inte Knud. 
I stället for Knud fram som en galen dansk fotbollshuligan med kaffeställets utemöbler och trädliknande prydnadsväxter. 
Huller-om-buller. 
Ren tur att ingen kom till skada. 
Min granne, Boel, fångade på ett lysande sätt Knuds framfart på bild. Jag har märkt att Boel har öga för bilden. Så när hon gick ut med lilla vovven-se lilla bilden till höger, bad jag henne kolla in om Knud var förbannad på riktigt. 
Möjligen nöjd med få storma i ett vattenglas. 
Givetvis levererade Boel som en tränad pressfotograf.
Huller-om-buller-bilder.
Före midsommar råkade Espresso House ut för en brand. Nu gjorde Knud kaffeved-nåja-av deras stora uteplats. 
Bra jobbat, Boel. 
Du har ögat för bilden. 
Trots alla mobilkameror, är det få som äger just ett sådant viktigt fotoöga. Det har Boel, men så är hon också min granne. 
Fattas bara annat. 
Hon levererade Knud på bild.
FOTNOT. Kan också intyga, att Knud kör hårt idag också. Verkar vara en avkomma till Gorm den gamle... 

Inga kommentarer: